Vacant volunteer positions / Lediga volontärsroller

Scroll down and click to read more about the various positions.


Special Volunteer Positions

In addition to our basic volunteer program where you normally help out wherever it is needed, we also have a number of SVP (Special Volunteer Positions). These are roles with more responsibility and therefore more possibilities to learn and grow. Often people having set employments at Ängsbacka started as volunteers, and then took on a SVP and learned more about Ängsbacka.

In most departments / working circles there is a skilled work-leader who is employed and holds continuity. Helping this person there is normally one or two coordinators (SVP). But SVP can also be related to special skills (handy, IT, marketing etc) or project related.

If you have not been to Ängsbacka before, we normally asks everyone to do some weeks of basic volunteering before we assign someone to an SVP.

How to apply

Click below to read more about the roles/positions. For all roles – please write a few words about yourself in swedish or english and send to volunteer@angsbacka.se, with a copy to jobs@angsbacka.se (if nothing else is specified). We are looking forward to hear from you!

Ängsbacka – a unique kind of place to share your gift.

Ängsbacka is in many ways a unique place to share your gift – at the same time creative, chaotic, fun, challenging and supportive. Here everyone is encouraged to be and show themselves as individuals, while at the same time we are striving to work professionally and purposefully. We offer a meaningful environment to contribute to, with a warm community spirit and daily opportunities to grow as a human being.

(Do also see our JOB VACANCIES.)

Please CLICK below to read more about the Special Volunteer Positions!

Kitchen Coordinator

As a kitchen coordinator you help to hold and support the team of long and short term kitchen volounteers.
You help to plan the shifts and are also the energy keeper of the team. You are also part of the scheduele with assisting the chefs or cooking – depending if there is event on or not. Please write to volunteer@angsbacka to apply or for more questions.

Som Kitchen Manager Assistant får du insyn och erfarenhet av hela vår köksverksamhet inkl inköp och budget. Egen matlagning till större och mindre grupper kan ingår i rollen utifrån behov och önskemål.

Arbetsbeskrivning

Du jobbar i en liten grupp vars uppgift är att presentera och marknadsföra Ängsbacka kursgård och de kurser och festivaler vi arrangerar här.

Kanalerna är vår hemsida, facebook, nyhetsbrev, pressreleaser, affischering, samarbetspartners, nätverk och ambassadörer. Vi kommunicerar också via våra workshopledare, medlemmar och volontärer, samt ”in-house” till befintliga kunder.

Din roll är att hjälpa till i ett befintligt team som jobbar med web, foto & video, grafiskt design, samt presenterar våra produkter skriftligt i olika medier.

Rollen handlar mycket om att utveckla en förståelse för Ängsbackas produkter, värderingar och vad vi erbjuder dem som kommer hit. Stor möjlighet att varva dina uppgifter med att själv delta i festivaler och ibland även vissa kurser.

Vi söker dig som vill lära dig mer inom t ex:

  • kommunikation och marknadsföring
  • webpublicering, webdesign, wordpress,
  • copywriting / kundorienterat skrivande på svenska och även på engelska
  • kurs och festivalverksamhet, gärna inom personlig utveckling
  • fotografering, filmning och videoredigering
  • grafisk design
  • sociala medier
  • press och journalistik

Skicka intresseanmälan till marketing@angsbacka.se

Is PHP your friend, or Python, or Filemaker? Or are you just an investigative and curious person? If so, come to Ängsbacka and assist us in setting up our new booking and database systems (ERP/CRM). We are right now in the process to decide on a new booking system, and soon there will be a lot of important and inspiring IT-work in relation to that.

Contact christophe@angsbacka.se

More info will come.

Please send an E-mail to jobs@angsbacka.se if you are intersted.

More info will come!

Please contact jobs@angsbacka.se

Ängsbacka som center för hållbarhetsfrågor

Paralllellt med personlig utveckling och andlighet har Ängsbacka också ett stort engagemang i hållbarhetsfrågor, inklusive egen odling. Vi är färd med att starta en mindre ekoby på området. För några år sedan arrangerades den nordiska permakulturfestival på Ängsbacka.

Sommaren 2017 står vi värd för European Ecovillage Conference som arrangeras av GEN (Global Ecovillage Network). Mellan 300-600 ekobyentusiaster kommer att samlas på Ängsbacka 16-20 juli med massor av workshops, erfarenhetsutbyten mm.

Vintern 2018 planerar vi att för första gången ordna en 5-veckors EDE, Ecovillage Design Education.

Din roll som Garden Coordinator

Som Garden Coordinator så bistår du trädgårdsmästaren på Ängsbacka som är huvudansvarig för hela vår grönsaksodling mm.

Garden teamets uppdrag är att ta vid och starta upp årets säsong och genomföra samt dokumentera ekologisk grönsaksproduktion (friland och kallväxthus) i tätt samarbete med kök, sallads-team och café, samt arbetsleda skötsel av park (gräsmattor, sommarblommor, perenna rabatter, fruktträd ect.). Under trädgårdsavdelningen ligger också skötselansvaret för källsortering och utedass.

Mycket av själva arbetet ute i trädgård och park genomförs av en större grupp volontärer, med skiftande erfarenheter av odling. Ni är två kooridinatorer som har det ”sociala ansvaret” gentemot volontärerna och deras helhetsupplevelse av både arbetet och vistelsen på Ängsbacka.

Ni erbjuds också coaching i er roll att hålla ihop och stödja volontärsgruppen.

Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning:

Strukturerad, kommunikativ, pedagogisk, social och lugn. Du är trygg i dig själv och håller fokus, är bra på skapa relationer och upprätta samarbeten. Du har en passion för jord, hållbarhet och biologi/ekologi. Du är prestigelös och samtidigt duktig på att delegera och leda andra. Du delar Ängsbackas vision och trivs i Ängsbackas community- kultur.

Kompetenser och erfarenheter

Någon erfarenhet inom ekologisk odling, skötsel av park och grönytor och liknande.

  • Gärna kunskap inom permakultur och perenna odlingssystem.
  • Intresse för arbetsledning och pedagogik.
  • Din sociala kompetens och stresstålighet är viktig.
  • Engelsktalande

 

We are looking for the right person to assist the housekeeping workleader – and help to build a team with the goal to make Ängsbacka Course Center into a beautiful, cozy, held and well organized “home” – for guests, workshop leaders, volunteers and staff.

Ängsbacka Course Center in Molkom, Sweden hosts a large number of courses and festivals in the field of personal development all year round. In the spirit of service to all that come here our goal is that everyone will enjoy the feeling of being welcomed and taken care of during their entire stay. We are building a team who will be supporting the guest both by coordinating daily housekeeping and beatufying and by being the host at some of our events.

Making the guests feel welcome

The area of Housekeeping is considered one of the key functions; our ambition is to offer guests beautiful, clean and inviting sleeping rooms, workshop spaces, toilets/showers and shared areas for eating and recreation. With assisting in the Housekeeping team you are supporting the Ängsbacka magic that is created by the thousands of people passing through each year.

Beautyfying:

Ängsbackas basic style is simple, relaxed and home-like; in your role you have the possibility to be creative and add personal touch and flavour to enhance the experience of the guests. Bigger renovation or beautifying projects are initiated and coordinated in collaboration with other circles and the management team.

Hosting:

The Host function during the actual event involves for example to be the first point of contact for the participants as well as the course leader; you are expected to effectively respond to any practical needs that may arise during the event by solving the issue yourself or delegate to a suitable person.

Be part of welcoming, registering and checking in particpants. Administration experience is valuable.